Waterlogic Belgium zet haar dagelijkse activiteiten verder. Lees meer

Voor meer specifieke vragen met betrekking tot onze service en producten, lees meer hierover in onze FAQ’s.

  • 088 - 165 30 00

      Vraag meer informatie aan

      Ontvang advies van ons enthousiaste customer service team.

      of bel ons op:

      088 - 165 30 00

  • Waterlogic
    Waterlogic update COVID-19

    Aangezien de COVID-19-pandemie nog steeds grote schade aanricht in het dagelijks leven, blijft onze prioriteit het welzijn van onze klanten, werknemers en leveranciers. We streven ernaar om op de veiligst mogelijke manier te werken en nog veel meer in deze bijzondere tijden.

    Deze pagina biedt antwoorden op veelgestelde vragen om u te helpen bij de uitdagingen die het virus met zich meebrengt om u en uw personeel veilig en gehydrateerd te houden.

    • Ons kantoor sluit tijdelijk en we hebben een Waterlogic dispenser, wat moeten we doen?

      Zet uw Waterlogic waterdispenser af als uw kantoor voor een tijdje gaat sluiten. Wanneer uw werkplek opnieuw wordt geopend, raden we u aan uw Waterlogic-machine door te spoelen om ervoor te zorgen dat uw eerste glas water vers wordt gefilterd.
    • Wat moeten we doen om onze dispenser opnieuw te gebruiken?

      Voordat we een dispenser, machine of uitrusting voor het eerst gaat gebruiken na een rustperiode, raden we aan de volgende stappen te nemen:
      • Zet uw machine weer aan en wacht minimaal een uur voordat u hem gebruikt, zodat er voldoende tijd is om het water te verwarmen en af ​​te koelen. Schakel de water- en CO2-gastoevoer weer in als één van beide is uitgeschakeld.
      • Spoel minimaal 5 liter ambient, cold en sparkling water en minimaal 3 liter hot water. Mogelijk moet u meer water spoelen om aan uw smaakvoorkeur te voldoen. Gooi het water weg.
      • Spoelen helpt om stilstaand water uit het systeem te verwijderen. Voor sparkling units verwijdert het spoelen ook alle mogelijke luchtbellen die zich in de waterleidingen hebben gevormd. Veranderingen in temperatuur en blootstelling aan licht kunnen ook de smaak en geur beïnvloeden.
      • Ontsmet alle externe oppervlakken van de machine, inclusief alle afgiftepunten / taps / hendels, stickers, lekbakken en roosters met een desinfecterend middel zoals AquaDosa.
      • Voor dispensers met reverse osmose, laat u deze units om de dag draaien om de membranen fris en gevuld te houden en om ervoor te zorgen dat al het water in de tank wordt gebruikt. Controleer de tankdruk en breng indien nodig opnieuw onder druk.
    • Hoe kan ik mijn Waterlogic dispenser het beste schoon houden?

      • Zodra u de herstartprocedures hebt gevolgd, moet u elke gelegenheid gebruiken om regelmatige ontsmetting van uw apparatuur en verbruiksartikelen aan te moedigen, evenals verhoogde maatregelen voor persoonlijke hygiëne om de verspreiding van ziektekiemen te helpen voorkomen.
      • Was of ontsmet uw handen met een op alcohol gebaseerde gel voor en na gebruik van uw dispenser.
      • Scherm niezen en hoesten af ​​bij de dispenser om de verspreiding van ziektekiemen te helpen voorkomen. We raden aan om een ​​handontsmettingsmiddel en tissues binnen handbereik van de dispenser te houden, en een afvalbak om gebruikte tissues weg te gooien.
      • Houd een veilige afstand van anderen wanneer u tapt bij de waterdispenser. Het is aanbevolen om te allen tijde een afstand van minimaal 1,5 meter aan te houden.
      • Gebruik een desinfectiemiddel zoals AquaDosa of wegwerp-desinfectiedoekjes om uw dispenser regelmatig te ontsmetten. Besteed bijzondere aandacht aan het afgiftegebied.
      • Al het glaswerk, herbruikbare flessen, karaffen en andere drinkbekers moeten na elk gebruik zonder uitzondering in een vaatwasser of glazenwasser worden gewassen. Voor alle artikelen wordt een tweede cyclus aanbevolen. Als u wegwerpbekers gebruikt, moedig het weggooien na elk gebruik aan, hergebruik het niet en laat het niet aan anderen over om het weg te gooien.
    • Blijft Waterlogic open?

      We streven ernaar om onze dagelijkse werkzaamheden normaal door te laten lopen. Dit betekent dat tijdens deze periode onze monteurs enkel storingen verhelpen. Voorlopig zijn de reguliere onderhoudsbeurten van de waterdispensers uitgesteld tot nader order. We doen er alles aan om u de service te bieden die u van ons gewend bent, zelfs in deze moeilijke tijden.
    • Kan ik nog steeds een waterdispenser bestellen?

      We werken onvermoeibaar verder om ervoor te zorgen dat onze producten beschikbaar zijn wanneer onze klanten deze nodig hebben. We beheren onze voorraad om ervoor te zorgen dat onze klanten niet worden beïnvloed door deze situatie, wij volgen de gebeurtenissen nauwlettend op.
    • Wordt mijn service beïnvloed?

      Ons streven is om producten beschikbaar te hebben wanneer klanten deze nodig hebben; inclusief levering, installatie en storingen. Deze zullen worden uitgevoerd in overeenstemming met de veiligheidsrichtlijnen van de overheid. We volgen de situatie voortdurend op en zullen onze diensten indien nodig aanpassen. Wat betreft onderhoudsbeurten, deze zijn momenteel stopgezet tot nader order (zie vraag Blijft Waterlogic open?).
    • Hoe helpt Waterlogic de verspreiding van coronavirus te voorkomen?

      We volgen het volgende beleid om de veiligheid van zowel onze werknemers als onze klanten te garanderen:
      • Zolang het mogelijk blijft zetten wij onze dienstverlening voort mits toepassing van alle hygiënische maatregelen en social distancing.
      • Persoonlijke beschermingsmiddelen en ontsmettingsmiddelen zijn ter beschikking gesteld voor alle medewerkers.
      • Voor dat onze medewerkers hun werkzaamheden starten bij de klant, kijken ze ter plaatste of de social distancing en hygiëne maatregelen worden toegepast.
      • Elke bezoeker en medewerker die onze kantoren betreedt, past de hygiënische regels toe o.a. handen wassen en antibacteriële sprays of gels gebruiken. Social distancing is de norm.
      • Er is een home office-plan geïmplementeerd voor alle medewerkers waarvan de werkactiviteit het toelaat. Voor de uitvoering van bepaalde essentiële activiteiten zoals door onze magazijnmedewerkers en servicemonteurs worden de werkzaamheden op kantoor en bij de klant voortgezet, rekening houdend met de social distancing en algemene hygiëne regels.
      • Voor onze externe salesmedewerkers is home office de norm en voor niet-operationele klantenbezoeken wordt video conferencing aanbevolen.
    • Hebben de fabrieken en magazijnen van Waterlogic specifieke hygiëneprotocollen?

      Waterlogic volgt strikte hygiënenormen in zowel onze fabrieken als onze magazijnen. We hebben altijd gewerkt volgens de strengste gezondheids- en veiligheidsprotocollen en we implementeren waakzaam verbeterde methoden om de voortdurende veiligheid van onze werknemers en onze klanten te waarborgen.
    • Zal een Waterlogic monteur nog steeds onderhoud op locatie uitvoeren op onze waterdispensers?

      Zie vorige vragen, alle reguliere onderhoudsbeurten zijn uitgesteld. Wij volgen de situatie nauwlettend op en hernemen deze activiteit wanneer mogelijk. We nemen strengere maatregelen om onze werknemers en onze klanten gezond en veilig te houden. We hebben monteurs geïnstrueerd om de volgende protocollen op te volgen:
      1. Controleer of er tot nu toe geen bevestigde COVID-19 meldingen op locatie zijn geweest.
      2. Vermijd fysiek contact tijdens elk bezoek, geen handen schudden of delen van items (zoals pennen of gereedschap) en blijf altijd op minimaal 1,5 meter afstand van klanten.
      3. Draag tijdens het bezoek wegwerphandschoenen.
      4. Gebruik de meegeleverde ontsmettingsmiddelen om de waterdispenser bij elk bezoek te desinfecteren.
      5. Gebruik handgel voor en na elk bezoek aan de klant (Handgel is beschikbaar in het voertuig van elke monteur)
      Wanneer er bij een monteur de COVID-19-symptomen zijn, hebben zij de instructie gekregen om 14 dagen lang thuis in quarantaine te gaan en contact op te nemen met hun huisarts.
    • Is er een moment waarop Waterlogic stopt met het verhelpen van storingen op een specifieke locatie?

      Onze topprioriteit blijft de gezondheid van onze medewerkers en onze klanten. Wanneer een klant op een specifieke locatie ons schriftelijk meedeelt dat leveranciers niet langer toegestaan zijn op locatie, zullen we onze service stopzetten. Ook als een locatie binnen een quarantainegebied valt zullen wij onze service stopzetten. U kan ons bereiken op het nummer +32 (02) 556 37 97 of via mail: info@waterlogic.be
    • Hoe kan Waterlogic garanderen dat het transporteren van waterdispensers van de ene locatie naar de andere het Coronavirus niet overbrengt?

      Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) is het niet bekend hoelang het virus dat COVID-19 veroorzaakt, op oppervlakken blijft bestaan. Onderzoeken suggereren dat coronavirussen enkele uren tot meerdere dagen op oppervlakken kunnen blijven bestaan. Dit kan variëren onder verschillende omstandigheden (bijv. type oppervlak, temperatuur of vochtigheid van de omgeving). Hoewel we in onze hele toeleveringsketen veilig en hygiënisch te werk gaan, kunnen we niet garanderen dat onze waterdispensers tijdens het transport vrij zijn van besmetting. We kunnen u echter geruststellen dat elke waterdispenser grondig wordt ontsmet alvorens deze gebruikt gaat worden door de klanten.
    • Wordt het Coronavirus gedood door de de Firewall® technologie die wordt gebruikt in Waterlogic dispensers?

      In tegenstelling tot andere dispensers met stroomvoeding, zuivert onze gepatenteerde Firewall UVC-technologie het water grondig tot aan het tappunt. Dit voorkomt dat virussen, bacteriën en microbiële cysten het systeem binnendringen, het drinkwater verontreinigen en ziekte kunnen veroorzaken. Hoewel het bewezen is dat Firewall water tot 99,999% virusvrij veilig zuivert, is het nog niet getest op en is het ook niet gecertificeerd voor het Coronavirus. We kunnen daarom niet garanderen dat Firewall effectief is tegen het Coronavirus.
    • Beschermt de antimicrobiële BioCote® oppervlaktebescherming gebruikers tegen het Coronavirus?

      De ingebouwde antimicrobiële BioCote® bescherming beperkt de groei van bacteriën en schimmels rond het tappunt, filtert en vermindert de kans op kruisbesmetting. Het houdt de dispenser langer vers en schoon. Hoewel bewezen is dat het microben binnen 2 uur met 99,5% vermindert, is BioCote® niet getest of gecertificeerd om het Coronavirus te elimineren. We adviseren regelmatig de dispenser te reiningen en te ontsmetten met desinfecterende spray of doekjes. Daarnaast is het zeer belangrijk dat alle gebruikers strikte handhygiëne opvolgen, evenals het opvolgen van de richtlijnen vanuit de overheid en de gezondheidsautoriteiten.
    • Kunnen mensen besmet raken met het Coronavirus vanuit elke oppervlak?

      Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie verspreidt het virus zich van persoon tot persoon via kleine druppeltjes uit de neus of mond. Deze druppels verspreiden zich wanneer een persoon met COVID-19 hoest of uitademt. De druppels kunnen op voorwerpen en oppervlakken terechtkomen die een persoon vervolgens kan aanraken, wat resulteert in de mogelijke overdracht van COVID-19 wanneer deze persoon vervolgens zijn/haar ogen, neus of mond aanraakt. Voor meer informatie over het Coronavirus (COVID-19), lees hier de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.
    • Hoe moet ik mijn Waterlogic waterkoeler schoonmaken?

      We adviseren regelmatig de dispenser te reinigen en te ontsmeten met desinfecterende spray of doekjes. Daarnaast is het zeer belangrijk dat alle gebruikers strikte handhygiëne opvolgen, evenals het opvolgen van richtlijnen vanuit de gezondheidsautoriteiten. Bij het schoonmaken dienen het tappunt, het display en draaiknoppen extra goed schoongemaakt te worden.

    Handige tools om u op weg te helpen

    Bezoek onze heropstart pagina waar u het volgende kan vinden:

    • Waterdispensers op de werkplek
      Dit document biedt praktische inzichten en maatregelen om overheden en instansties te helpen bij het opstellen van de nodige maatregelen om de risico's van waterdispensers op de werkplek te beperken.
    • Waterdispenser heropstart- en gebruikershandleiding
      Een handige gids om u weer aan de slag te krijgen met een sterke focus op hygiëne en social dinstancing om het risico op infectie te verminderen.
    • Support materiaal waterdispenser
      Help sterke boodschappen van social distancing en hygiëne rond uw dispenser te promoten met gratis te downloaden tentkaarten en stickers.

    Plus een aantal extra producten ter ondersteuning van een hygiënische werkomgeving en ter bevordering van de social distancing-maatregelen rond de waterdispenser.

    Heeft u nog andere vragen?

    We zullen nauw contact blijven houden. Mochten er ontwikkelingen zijn dan zullen wij hierover updates plaatsen. Mocht u nog andere vragen hebben over hoe onze diensten kunnen worden beïnvloed door de COIVD-19-uitbraak, neem dan rechtstreeks contact met ons op via de onderstaande gegevens en we zullen ons best doen om u te helpen.

    Top